2013. december 27., péntek

Egy szépségkirálynő tapasztalásai 5.

Egy verseny, ahogy egy szépségkirálynő, Ötvös Brigi (Miss International Hungary 2013) látta.

Sziasztok!

Utoljára még Tokióból írtam Nektek, közvetlenül a döntő előtt... Írtam, hogy esélyesnek tartanak. Ennyi sikerült... Nem mintha nem lennék elégedett, sőt! Továbbra is hihetetlennek tűnik, hogy ezt az egyedülállóan csodálatos eredményt sikerült elérnem. Mindenki várakozásán felül teljesítettem. Illetve helyesebben: teljesítettünk.

Ez csapatmunka volt. Kiállnom természetesen nekem kellett a színpadra, de abban, addigra már
rengeteg ember munkája benne volt. Erre mindannyian nagyon büszkék lehetünk. Én nagyon büszke vagyok, hiszen rengeteget dolgoztam ezért az óriási sikerért. Gondoljatok csak bele, hogy a Miss International Hungary 2013 elődöntője augusztus 3-án volt a Buddha Bárban. Akik ott továbbjutottak, 3 hét múlva be kellett, hogy költözzenek a felkészítő táborba, ami a Griff Hotelben volt. Én, gyakorlatilag azóta ott laktam! Akkor költöztem ki, amikor indultam a reptérre Tokió felé.

A programom azóta gyakorlatilag nagyon zsúfolt volt. A szervezők minden napomat igyekeztek aprólékosan beosztani, pont úgy, ahogy a felkészítő tábor idején. Higgyétek el, hogy ez elég fárasztó volt. A döntő után volt pár nap szünetem, de utána egyből egy hosszas megbeszélésen vettünk részt, ahol részletesen átvettük az erősségeimet és gyengeségeimet, és hogy miben mennyit kellene még fejlődnöm. Ehhez a szervezők minden segítséget megteremtettek. Kezelések, tréningek, oktatások, edzések... Nekem "csak" ott kellett lennem! Mindenen részt venni, tartani az időbeosztást, távol lenni a családtól, szeretteinktől amúgy sem könnyű. Ez különösen igaz, ha folyamatosan érzed a nyomást, hogy nemsokára egy országot kell képviselned, ahol helyt kell állnod és emiatt folyamatosan elemeznek, hogy haladsz és számon kérnek, hogy miért nem itt vagy ott vagyok. Nem volt könnyű! Így visszagondolva tényleg nem is tudom, hogy mi adta az erőt, hogy végigcsináljam...

Na jó, azért volt benne szép is... :) Az a sok felém irányuló szeretet és megbecsülés, a sok ember törődése és a sok segítség, amit kaptam, mind nagyon motiváló volt. És mint utólag kiderül, megérte!

De hogy konkrétan mivel is foglalkoztam a felkészülés alatt? Nevezzük inkább kiképzésnek. :-)

Akkor legalábbis így éreztem. A szervezők ezt nagyon komolyan vették és el is várták tőlem, hogy én is így tegyek. Most, hogy láttam a különbséget, el tudom mondani, hogy Japánban már csak protokoll feladataink voltak, így az valóban sokkal könnyebb volt és ott igazán csak jól kellett éreznünk magunkat, míg itthon egy nagyon kemény felkészítésben volt részem. De hát valamit valamiért! Aki komolyan gondolja, hogy el akar valamit érni, annak dolgozni kell érte.

Azt mindenesetre megtanultam, hogy a szépségverseny tényleg nemcsak a szépség alapján dől el. A versenyzőknek komoly munkára van szüksége az eredményhez nemcsak a felkészülés alatt, de a verseny 3 hetében és a döntő 3 órájában is.

Szóval, hogy mivel is kellett készülnöm? Napi 2 angolórával és edzéssel indult a napom. Ezek után valamilyen oktatáson vettem részt. Ezek lehettek: beszédtechnika, színpadi viselkedés és mozgás, interjú technika és még ki tudja mik... Ezek be voltak osztva egy hétre előre. Persze ezekhez igazodni sem volt egyszerű, mivel utazással együtt nagyon sok volt időben, másrészt sokszor kellett átszervezni, hogy igazodni tudjunk egyéb programokhoz, mint protokoll események, sajtó számára szervezett programok, vagy egyéb oktatások. És lett volna magánéletem is... :-/

Az egyéb oktatások alatt olyasmit kell érteni, amelyek nem közvetlenül a színpadon való
megjelenésemhez kapcsolódtak, de nélkülük nehezen lettem volna meg 3 hétig egyedül Japánban. Kaptam egy alapszintű fodrászoktatást egy sminkes képzést és étrendtervezést, ezek mellett folyton kezelni kellett a hajamat, bőrömet, körmömet és minden ilyesmit, a nagy megterhelést a derekam is nehezen viselte, emiatt gyógytornára (+Rita Szentiványi) is jártam. Olyan tanácsadásokon is részt vettem, amelyek a 3 hét alatti célszerű viselkedésre készítettek fel.

Ezt mind végigcsinálni nem volt könnyű, de a szervezők ( +Gábor Szilágyi  +Szabolcs Gall +Czeglédi Tamás ) tényleg minden szükséges feltételt biztosítottak. Külön köszönet illeti a sajtósomat, (merthogy nekem ilyen is volt... :) ) Rajnai Lászlót, aki a PR feladatok mellett felkészülésem alatt is nagyon sokat segített.

Mindezt nem azért írtam le, hogy bárkinek is elvegyem a kedvét. Sőt, inkább biztatnék mindenkit, hogy vegyen részt szépségversenyen. Illetve, inkább arra biztatnálak Titeket, hogy ezen a szépségversenyen vegyetek részt! Nekem, életem egyik legnagyobb élménye volt már a felkészítő tábor is... Viszont szerettem volna, ha tudjátok, hogy nagy odaadást és elszántságot igényel, mivel itt komoly munka folyik. De komoly eredményt is csak így lehet elérni! Nekünk sikerült... ;-)



A TV2 Tények velem készített riportját itt nézhetitek meg.

Puszi,
Brigi

P.S:
Örömmel láttam, hogy a Miss International Hungary szépségversenyről alakulgat a bejegyzés a Wikipedián! Talán majd valaki a rólam szóló cikket is elkezdi megírni... ;-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése