2016. január 5., kedd

Nő bennem a nő

– Tűzpiros tűsarkú csizma, az kell neked – jelentette ki Rabócsi Renáta, miközben gyakorlott mozdulatokkal felskiccelte a nemzeti viselet terveit. A ruhatervezőnk egészen döbbenetes: nem csak azért, amit a textillel művel, hanem mert képes meglátni bennem azt a nőt, akiről nem oly rég még álmodni sem mertem..
Kármán Dalma vagyok, szépségkirálynő. De tegnap még éppolyan hétköznapi lány voltam, mint Te!
Dorkó mindhalálig
Mindig is a bátyámra akartam hasonlítani.  A hét évvel idősebb tesóm persze ki nem állhatta, ha vele lógok, de én igyekeztem bevágódni: fociztam, fára másztam, a csajos játékokat és holmikat messze elkerültem. Szoknya? Na nem! Tűsarkú? Soha! Aztán jött a versenyzés, márpedig a koronához nem illik a dorkó.
Lehet szidni a szépségversenyzést, de üzenem az ellenzőknek: rengeteget tanultam itt arról, hogyan hozzam ki magamból a maximumot. Rengetegen segítettek, de Renáta az, aki az első pillanattól kezdve feszegette a határaimat. Szín, anyag, forma tökéletes elegye minden munkája. A fő alkotóelem számára mégis az, aki viseli a ruhát. De kiderült, nem csak a nőktől lehet tanulni a szépségről.
Amit a férfi tud a nőről
– Járásóra?! Ne már! Így fortyogtam magamban életem első felkészítő táborában. Márpedig a Miss International Hungary nagyon is komolyan vette a trenírozást. Magas sarkakon, hatalmas vagy éppen túl szűk ruhákban is könnyed léptekkel kellett végigvonulni a színpadon. De a döbbenetem akkor érte el a csúcspontját, amikor megláttam a tanárt, egy férfit!
Stephen Diaz Japánban él és szépségversenyekről ír. Így egész évben országról országra utazva tudósít a megmérettetésekről. (Nem rossz meló, mi?)
Most viszont ott állt a tükrös teremben, funky zenét kapcsolt és minden lányt túlszárnyaló módon vonult végig előttünk. Ledöbbentem. Pillanatok alatt hatalmas hangulatot teremtett, és valahogy elérte: semmi mást ne akarjak, csak úgy járni mint ő!
Már meg sem lepődtem, hogy az angol nyelvű beszédórát is férfi tartja: Luis Cano egyenesen Venezuelából landolt a mi szép hazánkban. Odakint anyja, nővére is koronás királynő, így jóformán beleszületett ebbe a világba. Döbbenet, de ő is pontosan tudta, hogy viselkedik egy igazi nő: és meg is tanította!
Már nem ugyanaz a lány vagyok
Persze most is van farmerem, tornacipőm, és ha lehet örömmel rúgom a bőrt is. De ha felveszek egy Rabócsi Renáta ruhát, belebújok a körömcipőbe, nem csak a külsőm alakul át. Valahogy a lelkem is átöltözik, megváltoznak a mozdulataim. Hihetetlen, hogy az elmúlt három év mennyire megváltoztatott. Hihetetlen,hogy nem csak a nők tudják a titkokat. Hihetetlen, hogy mennyire más lett az életem!
Elnézem a kamaszkori képeimet. Már nem ugyanaz a lány vagyok. Nő lettem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése